1. Θωρακίστε τον υπολογιστή σας με προγράμματα προστασίας
"Firewall" δηλαδή πρόγραμμα που εμποδίζει σε τρίτους να έχουν πρόσβαση στον υπολογιστή σας μέσω του Internet.
Ενδεικτικά, αναφέρονται τα εξής προγράμματα firewalls (για λειτουργικό σύστημα Windows):
-
ISS: BlackIce PC Protection
-
Network Associates: McAfee Personal Firewall
-
Symantec: Norton Personal Firewall
-
Tiny Software: Tiny Personal Firewall
-
Zone Labs: ZoneAlarm
(Αν ο υπολογιστής σας έχει λειτουργικό σύστημα Windows XP, τότε έχει ήδη εγκατεστημένο πρόγραμμα firewall).
"Πρόγραμμα "Anti-virus", που μπορεί να ανιχνεύει και να διαγράφει κακόβουλα προγράμματα (ιούς), τα οποία έχουν εγκατασταθεί στον υπολογιστή σας.
Ενδεικτικά, αναφέρονται γνωστοί κατασκευαστές προγραμμάτων "anti-virus":
-
McAfee
-
Symantec
-
Trend Micro
-
F-secure
Πρόγραμμα "Anti-spyware" που προστατεύει, ανακαλύπτει και διαγράφει προγράμματα "Spyware".
Τα "Spyware" δεν είναι απαραιτήτως «κακόβουλα» προγράμματα, αλλά συλλέγουν και μπορούν να μεταδώσουν πληροφορίες από τη χρήση που κάνετε στο Internet (π.χ. τις σελίδες (sites) που επισκέπτεσθε, τους κωδικούς που πληκτρολογείτε κλπ).
Ενδεικτικά Anti-Spyware προγράμματα που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά και που θα μπορούσατε να προμηθευτείτε είναι τα εξής:
Περισσότερες πληροφορίες για την προστασία του υπολογιστή σας για χρήστες Windows μπορείτε να βρείτε εδώ.
2. Κάνετε προσεκτική και «συνετή» χρήση του διαδικτύου, ακολουθώντας τις παρακάτω οδηγίες:
Μην απαντάτε σε e-mail που σας ζητούν στοιχεία των λογαριασμών ή των κωδικών σας
-
Η Alpha Bank δεν θα σας ζητήσει ποτέ και με κανένα τρόπο (τηλεφωνικώς ή μέσω e-mail) τους κωδικούς σας στην Ηλεκτρονική Τραπεζική. Είναι προσωπικοί και δεν πρέπει να τους αποκαλύπτετε σε κανένα.
-
Μην απαντάτε σε e-mail που φαίνεται πως προέρχονται από την Alpha Bank και σας ζητούν να συμπληρώσετε στοιχεία των τραπεζικών λογαριασμών, των καρτών ή των κωδικών σας στην Ηλεκτρονική Τραπεζική. Προέρχονται από πρόσωπα που προσπαθούν να υποκλέψουν τους κωδικούς σας και να αποκτήσουν πρόσβαση στους λογαριασμούς σας.
-
Μην ακολουθείτε συνδέσμους (links) που περιέχονται σε e-mail ή σε ιστοσελίδες τρίτων και σας οδηγούν σε ιστοσελίδες που σας ζητούν να συμπληρώσετε στοιχεία των λογαριασμών, των καρτών ή των κωδικών σας.
-
Προωθήστε οποιοδήποτε παρόμοιο «ύποπτο» e-mail στην Τράπεζα στη διεύθυνση esupport@alphabank.com.cy και στη συνέχεια διαγράψτε το από το ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο.
Μην αγνοείτε "περίεργες" συμπεριφορές του υπολογιστή σας που πολύ πιθανόν να προκαλούνται από την εγκατάσταση προγραμμάτων "Spyware"
-
Εμφάνιση διαφημιστικών παραθύρων στην οθόνη σας, ακόμα κι αν δεν είστε συνδεδεμένοι στο Internet
-
Αλλαγή της αρχικής σελίδας του Web Browser, χωρίς βέβαια εσείς να την έχετε αλλάξει.
-
Εμφάνιση νέας γραμμής εργαλείων (toolbar) στον Web Browser χωρίς την έγκρισή σας
-
Καθυστέρηση στην εκτέλεση εντολών
Φροντίζετε να ενημερώνετε με τις τελευταίες εκδόσεις ή προσθήκες το λειτουργικό σύστημα του υπολογιστή σας, τα anti-virus και anti-spyware προγράμματα καθώς και τα προγράμματα πλοηγήσεως (browser) που χρησιμοποιείτε.
Για τον σκοπό αυτό απευθύνεστε πάντα στις επίσημες ιστοσελίδες των εταιριών που τα κατασκευάζουν. Ειδικότερα:
-
Σχετικά με το λειτουργικό σύστημα του υπολογιστή σας και τα προγράμματα πλοηγήσεως (browser) που μπορεί να χρησιμοποιείτε, η Microsoft εκδίδει ανά τακτά χρονικά διαστήματα ενημερωμένες εκδόσεις ασφαλείας που αφορούν κυρίως το περιβάλλον λειτουργίας των Windows, του Internet Explorer και του Office. Οι ενημερωμένες εκδόσεις (updates) πρέπει οπωσδήποτε να εγκαθίστανται είτε αυτόματα είτε μέσω του Site της Microsoft. Τα Windows Me, 2000, XP και 2003 προσφέρουν τη δυνατότητα αυτόματης ενημερώσεως του υπολογιστή, χωρίς την επέμβαση του χρήστη.
-
Τα anti-virus και anti-spyware προγράμματα που χρησιμοποιείτε πρέπει σε τακτά χρονικά διαστήματα να ενημερώνονται με τις πιο πρόσφατες εκδόσεις προκειμένου να ανακαλύπτουν και να διαγραφούν προγράμματα όπως Worm και Trojan Horses που εμφανίζονται κατά καιρούς στο διαδίκτυο.
Διαγράφετε τα προσωρινά αρχεία Internet από τον υπολογιστή σας μετά από κάθε χρήση του Alpha Web Banking και ιδιαίτερα σε περίπτωση που χρησιμοποιείτε υπολογιστές που δεν ανήκουν σε σας ή χρησιμοποιούνται και από άλλους.
Για να σβήσετε τα προσωρινά αρχεία:
Αν χρησιμοποιείτε Google Chrome:
-
Πατήστε το μενού (‘⋮’) δεξιά στο πάνω μέρος του προγράμματος περιήγησης (browser) και μετά ‘Ρυθμίσεις’ (‘Settings’).
-
Επιλέξτε ‘Απόρρητο και ασφάλεια’ (‘Privacy, search and services’) από το μενού αριστερά.
-
Στην ενότητα ‘Απόρρητο και ασφάλεια’ (‘Privacy and Security’), πατήστε ‘Διαγραφή δεδομένων περιήγησης’ (‘Clear browsing data’)
-
Στο παράθυρο που αναδύεται επιλέξτε μόνο την επιλογή ‘Εικόνες και αρχεία στην κρυφή μνήμη’ (‘Cached images and files’) και πατήστε ‘Διαγραφή δεδομένων’ (‘Clear data’)
Αν χρησιμοποιείτε Microsoft Edge:
-
Πατήστε το μενού (‘⋯’) δεξιά στο πάνω μέρος του προγράμματος περιήγησης (browser) και μετά ‘Ρυθμίσεις’ (‘Settings’).
-
Επιλέξτε ‘Προστασία προσωπικών δεδομένων, αναζήτηση και υπηρεσίες’ (‘Privacy, search and services’) από το μενού αριστερά.
-
Στην ενότητα ‘Απαλοιφή δεδομένων περιήγησης’ (‘Clear browsing data’), πατήστε ‘Επιλέξτε τι θέλετε να απαλείψετε’ (‘Choose what to clear’)
-
Στο παράθυρο που αναδύεται επιλέξτε μόνο την επιλογή ‘Προσωρινά αποθηκευμένες εικόνες και αρχεία’ (‘Cached images and files’) και πατήστε ’Απαλοιφή τώρα’ (‘Clear now’).
Αν χρησιμοποιείτε Mozilla Firefox:
-
Πατήστε το μενού (‘☰’) δεξιά στο πάνω μέρος του προγράμματος περιήγησης (browser) και μετά 'Ρυθμίσεις ('Settings').
-
Επιλέξτε ‘Απόρρητο & ασφάλεια’ (‘Privacy & Security’) από το μενού αριστερά.
-
Στην ενότητα ‘Cookies και δεδομένα ιστότοπων’ (‘Cookies and Site Data’) επιλέξτε ‘Απαλοιφή δεδομένων’ (‘Clear data’).
-
Στο παράθυρο που αναδύεται επιλέξτε μόνο την επιλογή ‘Προσωρινό περιεχόμενο διαδικτύου’ (‘Cached Web Content’) και πατήστε ‘Απαλοιφή’ (‘Clear’).
Αν χρησιμοποιείτε Apple Safari:
-
Στο πάνω μενού του προγράμματος περιήγησης (browser) επιλέξτε ‘Safari’ και έπειτα ‘Προτιμήσεις’ (‘Preferences’).
-
Στο παράθυρο που εμφανίζεται επιλέξτε ‘Απόρρητο’ (‘Privacy’).
-
Στην ενότητα ‘Cookies και δεδομένα ιστότοπων’ (‘Cookies and website data’) επιλέξτε ‘Διαχείρηση δεδομένων ιστότοπων’ (‘Manage Website Data’).
-
Στο παράθυρο που αναδύεται πατήστε ‘Αφαίρεση όλων’ (‘Remove All’) και μετά ‘Αφαίρεση τώρα’ (‘Remove Now’).
Προσοχή: Με την αφαίρεση διαγράφονται επίσης και τα ‘Cookies’ των σελιδών, το οποίο μπορεί να προκαλέσει την αποσύνδεση λογαριασμού σε μερικές σελίδες. Εάν προτιμάτε, μπορείτε να ψάξετε και να επιλέξετε μόνο την επιλογή “alphabank.com.cy” και να πατήσετε ‘Αφαίρεση’ (‘Remove’).
Βεβαιωθείτε ότι βρίσκεστε πράγματι στις σελίδες της Alpha Bank
-
Χρησιμοποιείτε την Ηλεκτρονική Τραπεζική μόνο μέσω της ιστοσελίδας της Alpha Bank και όχι μέσω συνδέσμων (links) από άλλα sites
-
Πριν από κάθε χρήση της Ηλεκτρονικής Τραπεζικής, βεβαιωθείτε ότι βρίσκεστε στο ασφαλές περιβάλλον συναλλαγών της Alpha Bank:
Αν χρησιμοποιείτε Google Chrome:
-
Κάντε κλικ στο «λουκετάκι» που παρουσιάζεται αριστερά στο πάνω μέρος του προγράμματος περιήγησης (browser).
-
Επιλέξτε ‘Ασφαλής σύνδεση’ (‘Connection is secure’) και έπειτα ‘Περισσότερες πληροφορίες’ (‘Certificate is valid’).
-
Στο παράθυρο που εμφανίζεται, επιλέξτε ‘Λεπτομέρειες’ (‘Details’)
-
Επιλέξτε το πεδίο “Θέμα” (“Subject”) και βεβαιωθείτε ότι:
Αν χρησιμοποιείτε Microsoft Edge:
-
Κάντε κλικ στο «λουκετάκι» που παρουσιάζεται αριστερά στο πάνω μέρος του προγράμματος περιήγησης (browser).
-
Παρουσιάζεται ένα παράθυρο διαλόγου. Επιλέξτε ‘Η σύνδεση σας είναι ασφαλής’ (‘Connection is secure’).
-
Δεξιά στο πάνω μέρος του διαλόγου πατήστε το εικονίδιο για ‘Εμφάνιση πιστοποιητικού’ (‘Show certificate’)
-
Στο πάνω μέρος του παραθύρου που εμφανίζεται επιλέξτε ‘Λεπτομέρειες’ (‘Details’)
-
Επιλέξτε το πεδίο “Θέμα” (“Subject”) και βεβαιωθείτε ότι:
Αν χρησιμοποιείτε Mozilla Firefox:
-
Κάντε κλικ στο «λουκετάκι» που παρουσιάζεται αριστερά στο πάνω μέρος του προγράμματος περιήγησης (browser).
-
Επιλέξτε ‘Ασφαλής σύνδεση’ (‘Connection Secure’) και έπειτα ‘Περισσότερες πληροφορίες’ (‘More Information’).
-
Στο παράθυρο που εμφανίζεται επιλέξτε/πατήστε ‘Προβολή πιστοποιητικού’ (‘View Certificate’).
-
Στη νέα σελίδα που ανοίγει, στην ενότητα ‘Όνομα θέματος’ (‘Subject Name’) βεβαιωθείτε ότι:
Αν χρησιμοποιείτε Apple Safari:
-
Κάντε κλικ στο «λουκετάκι» που παρουσιάζεται μπροστά από τον σύνδεσμο της σελίδας στο πάνω μέρος του προγράμματος περιήγησης (browser).
-
Στο παράθυρο που εμφανίζεται πατήστε ‘Εμφάνιση πιστοποιητικού’ (‘View Certificate’) και έπειτα επιλέξτε ‘Λεπτομέρειες’ (‘Details’).
-
Στην ενότητα ‘Όνομα θέματος’ (‘Subject Name’) βεβαιωθείτε ότι:
Aν υποπτευθείτε ή αντιληφθείτε οποιαδήποτε φυσική ή ηλεκτρονική προσπάθεια υποκλοπής των κωδικών σας:
-
Απενεργοποιείστε τη συνδρομή σας είτε μέσω της αντίστοιχης επιλογής διαχειρίσεως κωδικών του Alpha Express Banking, είτε καλώντας στο 8000 33 33 ή στο 22 88 86 10 (καθημερινά, 8:00 π.μ.- 14:30 μ.μ.)
-
Ενημερώστε αμέσως την Τράπεζα μέσω e-mail στο esupport@alphabank.com.cy ή τηλεφωνικώς στα ανωτέρω τηλέφωνα